بهترین دریل شارژی

دریل‌ها دارای انواع متفاوتی هستند و در اشکال متنوع و با کاربرد های متنوعی ساخته می‌شوند. امروزه دریل ها و پیچ گوشتی های شارژی، یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی میباشند که در هر منزل و هر کارگاهی مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع از دریل ها با استفاده از باتری های قابل شارژ خود میتوانند بدون نیاز به اتصال به برق شهری فعالیت کنند. با توجه به درخواست زیاد مشتریان برای خرید این دریل ها، برند های بسیاری اقدام به تولید آنها کرده اند. شاید این سوال پیش بیاید که دریل شارژی چی بخرم؟ و بهترین دریل شارژی جهان کدام است؟ ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم و بهترین دلر شارژی بازار ایران و جهان را معرفی می کنیم.

اگر شماهم قصد خرید بهترین دریل شارژی را دارید و به دنبال بهترین مارک دریل شارژی میگردید و یا سوالاتی در خصوص انواع دریل های شارژی و قیمت دریل شارژی دارید؛ هرگز نگران نباشید، چون ما در این مقاله، بصورت مفصل در خصوص دریل های شارژی صحبت کرده ایم؛ و تعدادی از معتبر ترین و بهترین برند های دریل شارژی را به شما عزیزان معرفی کرده ایم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

بهترین برند های دریل شارژی

برای نام بردن از بهترین برند های دریل شارژی یا بهترین مارک دریل شارژی باید مهمترین عامل در تعیین بهترین را مشخص کنیم، که از چه بابت یک محصول را بهترین می نامیم یا بهترین دریل شارژی را بر چه اساسی انتخاب می کنیم؟!

اولین مشخصه برای تعیین یک دریل شارژی به عنوان بهترین دریل شارژی، نوع کاری است که برای انجام آن نیاز به دریل شارژی دارید. تمامی برند هایی که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم، و بسیاری از برند های باکیفیت و مطرح بازار، که بدلیل طولانی نشدن مقاله از معرفی آنها خودداری کرده ایم؛ محصولات بسیار متنوعی، با کاربری ها و مشخصات متفاوتی تولید کرده اند، که شما به هنگام خرید تنوع بالایی را مشاهده کرده و متناسب با نیاز خودتان دریل شارژی را انتخاب کنید.

مورد دیگر در انتخاب بهترین دریل شارژی، کیفیت دریل شارژی است که منظور از کیفیت، نوع مواد و متریالی است که در ساخت دریل استفاده شده است. البته به غیر از کیفیت مواد، کیفیت ساخت و مونتاژ دریل شارژی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. تقریبا هردو در ارتباط با کشور سازنده دریل شارژی است؛ که محصولات و برندهای ساخته شده در کشورهای صنعتی تراز اول دنیا مانند آلمان، امریکا و ژاپن غالبا از کیفیت و طول عمر بسیار بیشتری نسبت به دیگر کشورهای تولید کننده دارند.

دریل شارژی بوش (BOSCH)برند دریل شارژی باس

برند بوش (BOSCH) یکی از سرشناس ترین و بهترین برند های تولید کننده تجهیزات برقی و ابزار آلات صنعتی به ویژه دریل های شارژی میباشد. این برند فعالیت خود را از سال 1886 میلادی در شهری به نام اشتوتگارت آلمان شروع کرده است و توانسته با بیش از یک قرن فعالیت و تولید محصولات با کیفیت طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان پیدا کند. این دریل ها می توانند بر حسب سرعت چرخش برای پیچاندن پیچ ها نیز استفاده شوند.

لازم به ذکر است تمام محصولات این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. اگر به دنبال یک دریل فوق العاده هستید و مشکلی بابت قیمت دریل شارژی و هزینه آن ندارید، محصول برند معتبر بوش میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

همچنین ببینید: دریل شارژی ویوارکس

دریل شارژی ادون (EDON)برند دریل شارژی ادون

برند ادون (EDON) نیز یکی دیگر از معروف ترین و بهترین برند های تولید کننده ابزارآلات برقی و شارژی بویژه دریل های شارژی میباشد. این برند سرشناس فعالیت خودرا از سال 2001 میلادی در کشور چین شروع کرده است؛ و توانسته است، با تولید و فروش محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب یکی از برند های پرفروش در زمینه تجهیزات صنعتی شود.

لازم به ذکر است تمام محصولات برند ادون به دلیل کیفیت بسیار زیاد و قیمت مناسب تری که نسبت به سایر برند ها دارند یکی از پرفروشترین های این زمینه میباشند. از این جهت اگر قصد خرید بهترین دریل شارژی با قیمت مناسب را دارید، و به دنبال بهترین مارک دریل شارژی میگردید، برند ادون میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

همچنین ببینید: دریل شارژی ادون

دریل شارژی توسن (TOSAN)برند دریل شارژی توسن

برند توسن (tosan) مانند دو برند قبلی از بهترین برند های تولید کننده ابزار آلات صنعتی به ویژه دریل های شارژی و پیچ گوشتی های شارژی می باشد. این برند یک برند معتبر ایرانی بوده که فعالیت خود را از سال 1382 آغاز، و توانسته با تولید محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیتی قابل قبول طرفداران زیادی در داخل کشور و کشور های همسایه پیدا کند.

لازم به ذکر است محصولات برند توسن دارای کیفیت نسبتا پایین تری در مقابل برند های خارجی عنوان شده در این مقاله مثل دیوالت و بوش میباشد؛ اما به دلیل قیمت فوق العاده مناسب تر، طرفداران بسیار زیادی دارد. از این جهت اگر به دنبال بهترین دریل شارژی ایرانی مناسب برای مصارف خانگی میگردید، محصولات برند توسن میتوانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

همچنین ببینید: دریل شارژی گریتک

دریل شارژی دیوالت (DEWALT)برند دریل شارژی توسن

برند دیوالت (DEWALT) از معتبر ترین و بهترین برند های تولید کننده تجهیزات ساختمانی شارژی و برقی به ویژه دریل های شارژی و چکش های برقی میباشد. این برند فعالیت خود را از سال 1924 میلادی در آمریکا شروع کرده، و توانسته است با تولید محصولات درجه یک و با کیفیت اغلب بازار های جهانی را در دست بگیرد.

تمام محصولات این برند از لحاظ قدرت و کیفیت حرف اول را در بازار های جهانی میزنند. از این جهت اگر قصد خرید بهترین دریل شارژی را دارید و به دنبال بهترین برند دریل پیچ گوشتی شارژی میگردید، برند معتبر دیوالت میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همچنین قیمت پیچ گوشتی شارژی های برند دیوالت با توجه کیفیت محصول و ویژگی های جانبی از 3 میلیون شروع شده و تا 20 میلیون تومان ادامه دارد. محصولات این برند با توجه به کیفیت فوق العاده شان، قیمت های سنگینی دارند، و اکثر افراد توانایی خرید از چنین برند هایی را ندارند. اما در ادامه این مقاله برند هایی را به شما معرفی میکنیم، که از نظر کیفیت تاحدود زیادی به این برند شباهت دارند، ولی قیمت های ارزان تری دارند.

همچنین ببینید: دریل شارژی ۲۴ ولت براشلس دیوالت مدل DCD710DK3

دریل شارژی رونیکس (RONIX)برند دریل شارژی رونیکس

برند رونیکس (RONIX) از تولید کنندگان معتبر و بزرگ تجهیزات صنعتی و ابزار آلات به ویژه دریل های شارژی میباشد. این برند بزرگ فعالیت خود را از سال 1383 در ایران شروع کرده است. و توانسته است با تولید ابزارالات با کیفیت و جذب مشتریان فراوان نمایندگی های خود را در کشور هایی از جمله چین و آلمان تاسیس کند.از مهمترین دلایل محبوبین این برند ایرانی، نزد مصرف کنندگان این است که، تمامی محصولات برند دارای گارانتی و گواهینامه ISO 9001-2008 میباشند. از این جهت اگر به دنبال بهترین مارک دریل شارژی و یا پیچ گوشتی شارژی میگردید، برند رونیکس میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. قیمت پیچ گوشتی شارژی های برند رونیکس با توجه کیفیت محصول و ویژگی های جانبی از 700 هزارتومان شروع شده و تا 3 میلیون تومان ادامه دارد.

همچنین ببینید: دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت پی ام مدل PM-CE1

دریل شارژی باس (BOSS)برند دریل شارژی باس

ابزارالات این برند ساخت چین بوده و در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. در واقع محصولات این شرکت در زمره پرفروش ترین ابزارها در ایران است. دلیل محبوبیت این برند، در ایرانی که در دوران تحریم به سر می برد، قیمت ارزان و کیفیت مناسب با آن است.
برند “BOSS” برندی است که عرضه کننده ابزارهای خانگی و نیمه صنعتی با قیمتی مناسب و کیفیت در خور است که رضایت مصرف کنندگان ایرانی را به همراه داشته است.

همچنین ببینید: دریل شارژی باس

دریل شارژی ماکیتا (MAKITA)

برند دریل شارژی ماکیتا

برند نام آشنا و محبوب ماکیتا (makita) نیز از بهترین برندهای دریل، پیچ گوشتی شارژی میباشد. این برند فعالیت خودرا از سال 1915 در کشور ژاپن در زمینه تولید ابزار آلات و تجهیزات برقی شروع کرده است. و توانسته است، با تولید محصولات باکیفیت و کاربردی طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان پیدا کند. محصولات این برند در تمامی کشور ها موجود میباشد. طبق نظرات مصرف کنندگان، محصولات برند ماکیتا، از جنس و کیفیت فوق العاده ای برخوردارند و طول عمر فوق العاده بالایی دارند.

لازم به ذکر است محصولات برند ماکیتا دارای کیفیت و کاربری بسیار پیشرفته ای میباشد. از این جهت اگر سوالاتی نظیر دریل شارژی خوب چی بخرم؟ و یا چه دریل شارژی بخرم؟ ذهنتان را درگیر کرده است؛ و به دنبال یک دریل شارژی پر قدرت برای مصارف غیر خانگی میگردید، محصولات برند ماکیتا میتوانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

همچنین ببینید: دریل شارژی ۲۴ ولت براشلس ماکیتا

دریل شارژی میلواکی (MILWAUKEE)برند دریل شارژی ماکیتا

میلواکی (Milwaukee) نام یک برند آمریکایی معروف تولید کننده ابزارآلات صنعتی، دستی و لوازم جانبی است. این برند که از سال ۱۹۲۴ شروع به کار کرده است، در ابتدای فعالیتش یک شرکت تولید ابزار تعمیراتی بوده است و با گذشت زمان، موفق به تولید محصولات باکیفیت و با طول عمر بالا شده است. تکنولوژی لیتیوم-یون با ورود خود باعث تغیر تولید و طراحی ابزار شد. میلواکی نیز با پیشروی در تولید ابزار با تکنولوژی لیتیوم یون باعث نوآوری و افزایش کارایی ابزار شده است. میلواکی در تولید ابزار، خود نیز در کنار صنعت گران بوده و همیشه بر اساس نیاز های آن ها محصولات را طراحی کرده تا ابزاری هوشمند و کارا تر به آنها ارائه دهد. دریل شارژی های این برند، از نظر کیفیت و نوآوری فوق العاده هستند؛ اما با توجه به شرایط امروز کشورمان و تحریم ها، مدل های موجود به نسبت دریل های باس، ادون، گریتک، ویدکس و... قیمت های بسیار بالاتری دارند.

همچنین ببینید: دریل شارژی آپ اسپریت

دریل شارژی آاِگ (AEG)برند دریل شارژی آاگ

از دیگر برندهای دریل شارژی می توان به آاِگ (AEG) اشاره کرد. قدمت این برند به 120 سال پیش برمی گردد. این کمپانی در ابتدا با نام جنرال الکتریک و در سال 1883 تاسیس شد اما در سال 1887 نام خود را به آاگ تغییر داد. بنیانگذار این برند امیل راتناو جزء اولین افرادی بود که خط تولید را وارد کشور آلمان کرد.

با صنعتی شدن دنیای امروز و گسترش نیاز افراد به ابزارهای برقی جهت استفاده در کارگاه ها و کارخانه های کشتی سازی و خودروسازی فرصت بسیار بزرگی برای رشد ابزارآلات برقی به وجود آمد. شرکت آاِگ از این فرصت استفاده نمود و در سال 1898 اولین دریل شارژی خود را تولید کرد.

همچنین ببینید: دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 20 ولت آروا مدل 5853

دریل شارژی هیوندای (HYUNDAI)برند دریل شارژی هیوندایشرکت هیوندای در سال 1947 توسط چانگ جو یونگ در کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت در ابتدا در حوزه کارهای ساختمانی فعالیت می کرد اما پس از مدتی به گسترش فعالیت های خود در صنایع دیگر اقدام کرد و سپس به یکی از بزرگترین شرکت های موفق در زمینه ابزارآلات تبدیل شد. این شرکت از مجموعه ای از شرکت های تولیدی و شرکت های وابسته به آن ها تشکیل شده است.

ابزارآلات صنعتی هیوندای حدود یک دهه قبل فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اما تلاش های بی وفقه این برند باعث شده تا در همین مدت اندک جایگاه خود را در حوزه ابزارآلات صنعتی تثبیت کند. در حال حاضر ابزارآلات برند هیوندای در صنایع مختلف اتومبیل سازی، شیمیایی و … مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این برند تمامی محصولات خود را با استفاده از مدرن ترین و جدیدترین تکنولوژی ها تولید کرده است.

همچنین ببینید: کیت دریل شارژی 12 ولت ادون مدل LV3-1210

دریل شارژی بلک اند دکر (BLACK & DECKER)

دریل شارژی بلک اند دکر

کمپانی بلک اند دکر یک شرکت قدرتمند و محبوب آمریکایی می باشد که در حوزه ی ساخت دریل های شارژی نیز فعالیت می کند. امتیاز سوییچ روی بدنه و دریل با دسته ی مدل تفنگی حدود 100 سال پیش توسط این شرکت ثبت شده است. محصولات ساخته شده توسط این شرکت علاوه بر کیفیت بالا دارای طراحی ویژه و منحصر بفردی می باشند.

همچنین ببینید: کیت 55 عددی دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت مستر تولز

دریل شارژی کرون (CROWN)

دریل شارژی کرون

شرکت کرون در سال 1983 تاسیس شده است و اکنون با گذشت حدود 40 سال، بیشتر از 10 کارخانه برای تولید ابزار قدرت برای این برند فعالیت می کنند. 2300 کارمند و تجربه ی چند دهه ای این برند، این کمپانی را به یکی از بزرگترین سازندگان ابزار برقی در کشور چین تبدیل کرده است. محصولات ساخته شده توسط کمپانی کرون به بیش از 30 کشور از قاره های اروپا و امریکا صادر می شود. ابزار ساخته شده توسط این شرکت بسیار با کیفیت بوده و در رده ی برند های ژاپنی، آمریکایی و اروپایی قرار می گیرد.

همچنین ببینید: دریل شارژی ۲۴ ولت براشلس دیوالت مدل DCD710DK3

دریل شارژی محک (MAHAK)

دریل شارژی محک

محک، یک برند با کیفیت ایرانی می باشد که بیش از 30 سال است که در حوزه ی ساخت انواع ابزار آلات صنعتی فعالیت می کند. محصولات برند محک با توجه به کیفیت خوبی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. برای افرادی علاوه بر کیفیت محصول به قیمت آن نیز توجه می کنند، خرید دریل شارژی محک پیشنهاد می شود.

همچنین ببینید: دریل پیچ گوشتی شارژی 18 ولت نورتون

دریل شارژی کنزاکس (KENZAX)

دریل شارژی کنزاس

کنزاکس یک برند ایرانی می باشد که فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده است. کیفیت خوب دریل های شارژی این شرکت توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کند.

همچنین ببینید: دریل پیچ گوشتی شارژی 18 ولت ویدکس مدل CD504

قوی ترین دریل شارژی

قدرت دریل شارژی از روی توان موتور آن سنجیده می شود. اغلب برند های نام برده شده، دریل ها را در مدل ها و توان های مختلف تولید می کنند. برای مثال برند باس دریل های خود را در چند مدل دریل شارژی باس 36 ولت، دریل شارژی باس 18 ولت و انواع دیگر تولید می کند. برای سوراخ کردن سطوحی با میزان سختی زیاد بهتر است از دریل هایی که توان موتور آنها بالا است و ولتاژ بالاتری مصرف می کنند استفاده کنید.

همچنین ببینید: دریل شارژی 21 ولت ایزی پاور مدل EP-710S

نکات مهم برای شروع کار با دلر شارژی

  • قبل از شروع کار با دریل شارژی به قطر مته ای که در دفترچه راهنما گفته شده است، توجه داشته باشید. در اغلب موارد حد اکثر قطر مته برای فلز، بتن و چوب تعیین می شود. استفاده از مته ای که قطری بیشتر از اندازه ی توصیه شده توسط سازنده دارد، موجب کاهش طول عمر دستگاه می شود.
  • دلر شارژی به ابزار جانبی مختلفی مانند سر پیچ گوشتی یا مته نیاز دارند. به همین دلیل هنگام خرید برخی از مدل های دریل شارژی یک کیت کامل از تعداد زیادی مته و سر پیچ گوشتی تحویل داده می شود.
  • دریل های شارژی نسبت به دریل های برقی به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارند. برای حمل و جا به جایی دلر های شارژی می توانید از یک کیف استفاده کنید.
  • اختلاف قیمت انواع مختلف دلر شارژی حدود 20 تا 30 درصد می باشد. بنا بر این هنگام خرید این نوع دلر ها ابتدا کارآیی و کیفیت دریل را مد نظر قرار دهید.
  • برای فعالیت هایی که در ارتفاع هستند از دریل هایی استفاده کنید که بدنه ی مقاومی در برابر ضربه دارند.
  • هر چند وقت یکبار با استفاده از کمپرسور باد دلر را تمیز کنید.

مزایای استفاده از دریل شارژی

  • برای استفاده از این وسیله نیازی به کابل و یا پریز برق ندارید.
  • ایمنی دریل شارژی به علت نداشتن سیم برق از سایر مدل ها بیشتر است.
  • حمل و نقل این دریل ها بسیار آسان است و به راحتی درون یک کیسه جا می گیرند.
  • در محیط های کوچک و تنگ که دسترسی سخت است، استفاده از این دریل مناسب می باشد.
  • این دریل ها اجزای داخلی کمتری نسبت به سایر مدل ها دارند. به همین دلیل وزن آنها سبک تر است.
  • دریل شارژی مکانیزم چرخشی و حرکت رو به جلو دارد. به همین علت هنگام کار با این دستگاه نیازی به اعمال فشار به دستگاه نیست.
  • علاوه بر محکم کردن پیچ ها، می توان از دریل شارژی برای ایجاد سوراخ های بزرگ استفاده کرد. هم چنین دریل های بی سیم قابلیت نصب مته های متفاوتی دارند که می توان با استفاده از آنها می توان سوراخ های متفاوت ایجاد کرد.

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

دریل ابزاری است که در درجه اول برای ایجاد سوراخ در سطوح مختلف استفاده می شود. از این وسیله میتوان برای بستن پیچ به سطح نیز استفاده کرد؛ اما این چیزی نیست که به آن معروف باشد. پیچگوشتی ابزاری است که برای بستن پیچ ها در سطوح، استفاده می شود.

پیچگوشتی به نسبت دریل، سرعت کمتری دارد که همین امر باعث دقت بیشتر هنگام بستن پیچ می شود، و می توان کنترل بیشتری بر دستگاه داشت و با استفاده از آن به راحتی پیچ های سفت شده را باز کرد. اما یک دریل دارای سرعت بالایی است؛ بنابراین هنگام استفاده از دریل شارژی حفظ دقت در هنگام پیچاندن پیچ دشوار است.

از دریلهای شارژی می توان به عنوان پیچ گوشتی نیز استفاده کرد. آنها طوری طراحی شده اند که قابلیت  تنظیم سرعت دارند. از سرعت بیشتر برای سوراخ کاری و سرعت پایین تر برای باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می شود. در ضمن در برخی از مدل ها امکان دریلکاری همراه با ضربه  نیز وجود دارد که در این صورت، سوراخکاری سطوح سخت ساده تر و راحتتر می شود.

تفاوت اساسی بین این دو دستگاه سرعت حرکت پیچ به سطح و دقت سوراخکاری در آنها است و از نظر قیمت، دریل شارژی، با توجه به کاربرد های بیشتر، گزینه مقرون به صرفه تری خواهد بود.

همچنین ببینید: دریل شارژی 12 ولت تک باتری ویوارکس

سخن پایانی:

در این مقاله در خصوص دریل شارژی قوی و با بهترین کیفیت صحبت کردیم؛ و 14 تا از بهترین برندهای دریل شارژی جهان را به شما معرفی کردیم. گفتنی است که تعداد زیادی از برندهای با کیفیت داخلی و خارجی بودند، که به علت طولانی نشدن این متن از معرفی آنها خودداری کردیم. اگر نیاز به خرید دریل شارژی و هرگونه ابزارآلات داشتید، و در پروسه انتخاب محصول با مشکلی مواجه شدید و سردرگم بودید، با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. کارشناسان ما همه روزه پاسخگوی سوالاتت شما هستند.

11 دیدگاه در “بهترین مارک دریل شارژی در سال 2024

  1. مهرداد گفت:

    اخر نفهمیدیم کدام مناسبترست! برندهای ایرانی و امریکایی و ژاپنی و چینی را کنار هم گذاشته و می‌فرمایید همه جزو بهترین ها هستند در صورتیکه برند ایرانی یا چینی اصلن قابل مقایسه با برند امریکایی یا ژاپنی نمی باشد، بهتر بود با توجه به قیمت چ امکانات و دوام کالا مناسبنرین را معرفی می‌کردید گزینه قیمت خیلی مهم است که کمتر به ان پرداختید و همچنان ما مردد در انتخابیم

    1. alemiadmin گفت:

      سلام با توجه به قیمت و کیفیت باید انتخاب کنید
      اگر جنس اصلی میخوایید تماس بگیرید تا بهتون قیمت بدیم

    2. سعيد گفت:

      به نظر من بهترين دريل هيلتي است كه ٣شيفت ٨ساعته باش كار كني ولي اخ نگه بعد از هيلتي آاگ متابو

  2. علی مرادی گفت:

    با سلام
    بنده باتوجه به تجربه کاری خود میتوانم بهترین دریل شارژی را تمامی این موارد قبول داشته باشم ولی بر حسب تصمیم اخر را با توجه به کیفیت میتوان بر حسب قیمت گرفت. اون هم باتوجه به اقتصادمان هیچ صحبتی ندارم

    1. alemiadmin گفت:

      با تشکر از شما دوست عزیز

    2. alemiadmin گفت:

      خواهش میکنم
      در خدمتون هستم

  3. امیررضا مرادی گفت:

    برند هارو گفتید مدل هارو نگفتید الان بهترین مدل دلر شارژی برای استفاده چیه؟

    1. alemiadmin گفت:

      به شماره خودم پیام بدبد واستون بفرستم

    2. سعيد گفت:

      به نظر من بهترين دريل هيلتي است كه ٣شيفت ٨ساعته باش كار كني ولي اخ نگه بعد از هيلتي آاگ متابو

  4. محمد گفت:

    این هایی که نام بردید بهترین برند دریل شارژی هستن یا قوی ترین دریل شارژی؟ از لحاظ کیفیت و قدرت هم این برند ها خوب هستن؟

    1. alemiadmin گفت:

      میتونید تماس بگیرید اطلاعات کامل بهتون بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *