مقالات, مقایسه ابزارآلات

تفاوت قیچی باغبانی با قیچی معمولی

تفاوت قیچی باغبانی با قیچی معمولی

قیچی باغبانی و قیچی معمولی در نگاه اول ممکن است شبیه هم باشند؛ ولی تفاوت هایی در ساخت آن ها و نحوه استفاده شان وجود دارد. قیچی که ما در روزمره استفاده می کنیم برای برش انواع وسایل کاربرد دارد و همه منظوره به حساب می آید؛ اما قیچی باغبانی مخصوص باغبانی بوده و استفاده محدودتری دارد. البته این را در نظر بگیرید که همه قیچی ها در شکل، سایز و قیمت های مختلفی وجود دارند و بسیار متنوع هستند. بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید و بخرید، به نوع کاربرد و ویژگی های آن بپردازید.

ممکن است برای برخی از کارها قیچی معمولی کفایت کند و به قیچی های مخصوص نیازی نباشد؛ ولی برای برخی از کارها حتما باید از قیچی مخصوص آن کار استفاده نمایید. با این حال دانستن تفاوت و شباهت های بین قیچی ها به شما کمک می کند تا درمورد نحوه و زمان استفاده از قیچی ها آگاهی کامل را داشته باشید.

قیچی معمولی

قیچی یک ابزار دستی برای برش است که در اکثر خانه ها وجود دارد. این نوع قیچی ها که برای استفاده روزانه استفاده می شوند، معمولا دارای تیغه های استاندارد و در یک سایز هستند. این نوع قیچی معمولا برای برش کاغذ،پارچه و… استفاده می شود.

ساختار قیچی های معمولی به گونه ای است که دسته های آن ها یکسان می باشد و با یک پرچ کوچک بهم متصل شده اند. دسته ها به گونه ای طراحی می شوند که معمولا فقط به شما این امکان را دهند تا انگشت شست خود را در داخل سوراخ یک دسته و یک یا دو انگشت دیگر را برای اعمال فشار در دیگری قرار دهید.

مزایا قیچی معمولی

قیچی معمولی نسبت به قیچی هرس بسیار سبک تر است و تیغه های کوتاه تری دارد که برای ریزه کاری ها استفاده می شود. از قیچی های معمولی برای برش مواد نازک مانند کاغذ، مقوا، فویل آلومینیومی، سیم، پارچه و طناب استفاده می کنند. اکثر قیچی ها از فولاد، به ویژه فولاد کربنی ساخته می شوند و برخی دیگر از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. بسیاری از آن ها با نیکل یا کروم پوشانده می شوند تا ضد زنگ شوند و از زنگ زدگی جلوگیری کنند.

معایب قیچی معمولی

قیچی های معمولی می توانند به راحتی تحت فشار بشکنند؛ زیرا برای مقاومت در چنین فشاری طراحی نشده اند. خطر ایمنی در استفاده از قیچی معمولی، مانند خطر آسیب به دستان، ناشی از تیغه های بیش از حد تیز شده است.

کاربرد قیچی

نوع قیچی که انتخاب می‌کنید باید به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید توجه کنید؛ زیرا هر کدام به دلیل ماهیت تیغه برای فعالیت های مختلف برش تهیه شده اند. قیچی معمولی تیغه هایی کمتر از 15 سانتی متر دارند و دسته های آن نیز همین سایز است. می توان گفت قیچی های آشپزخانه و آرایشگری نیز به همان صورت هستند. قیچی های باغبانی تیغه های بلندتری دارند؛ زیرا بتوانند به راحتی شاخه هایی که در ارتفاع هستند و گیاهان خاردار را هرس کنند.

قیچی باغبانی

یکی از ابزارهای ضروری باغبانی، قیچی باغبانی است. علاوه بر مراقبت گیاهان و درختان، نیاز است تا آن ها در زمان مناسب هرس کرد. این کار به منظور افزایش باروری و میوه های بیشتر و شکل دهی گیاهان تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع قیچی برای صرفه جویی در زمان و هزینه برای انجام عملیات هرس استفاده می شود. تیغه یک قیچی هرس، بلند و دسته آن کوتاه است؛ زیرا باعث افزایش نیروی شخص می شود. آن ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر قیچی ها دارند و برای کارهای سنگین تری مورد استفاده قرار می گیرند.

لبه تیغه قیچی باغبانی معمولی صاف است و هنگام هرس شاخه ها با آن، لبه ها به شاخه فشار می آورند و به راحتی عملیات هرس صورت می گیرد. نوع دیگر قیچی هرس گرد است و هنگام هرس شاخه با استفاده از آن، لبه ها به شاخه فشار می آورند و به راحتی هرس صورت می گیرد. عملکرد این قیچی به گونه ایست که لبه پایین شاخه ها را نگه می دارد و از شکستن شاخه جلوگیری می کند. اغلب قیچی هرس ها دارای دسته های بلندی هستند که باعث آسان تر شدن عملیات هرس می شوند.

"</p

مزایا قیچی باغبانی

با قیچی هرس می توانید بدون آنکه به گیاهان آسیب برسانید، برش های تمیز و دقیقی روی گیاهان خود ایجاد کنید. همچنین برای کارهای سنگین مانند مرتب نمودن شاخه های گیاه بسیار کاربردی هستند. با قیچی هرس خود می توانید با خیال راحت گیاهان خاردار را بدون ترس از آسیب کوتاه کنید. این نوع قیچی برای گیاهان بسیار بزرگ ایده آل است. قیچی باغبانی دسته بلند برای هرس درختان بلند و شاخه هایی که به راحتی در دسترس نیستند، مناسب است. تیغه های مورد استفاده در آن ها بسیار تیز است تا بتوانند به راحتی سرشاخه ها را قطع کنند.

معایب قیچی باغبانی

یکی از معایب قیچی هرس کن، شسکته شدن تیغه ها در زمانی که فشار زیادی به آن ها تحمیل شود. همچنین ممکن است پرچ بشکند و یا تیغه ها کند و غیرقابل استفاده شوند. همانند قیچی های دیگر، استفاده از قیچی هرس باغبانی برای مدت طولانی منجر به خستگی دست به دلیل فشار و کار زیاد در هنگام برش شود. قیچی باغبانی نیاز به نگهداری منظم و مکرر دارد، از جمله تمیز کردن، روغن کاری و تیز نمودن. بی توجهی به این وظایف می تواند منجر به کند شدن و زنگ زدن تیغه ها شود که می تواند هرس را دشوارتر و سخت تر کند.

بهترین قیچی هرس برای خرید چیست؟

انواع مختلف درخت چین شارژی در بازار موجود است. همه آن ها مزایا و معایبی دارند. قیچی شارژی 21 ولت هیتوچی BS1220 به طور کلی به عنوان بهترین قیچی برای بریدن تمیز و سریع در حین باغبانی توصیه می شود. این محصول به عنوان یک قیچی استاندارد باغبانی ارائه شده است. دلیل اصلی استفاده از این محصول دوام و راحتی آن می باشد. فروشگاه ابزار عالمی محصول فوق را بهترین قیمت در اختیار شما قرار داده است.

چگونه از قیچی باغبانی به درستی استفاده کنیم؟

هنگام استفاده از قیچی باغبانی، توصیه می شود که دسته ها را به درستی در دست بگیرید. کف دست راست خود را روی دسته قرار دهید. با چهار انگشت خود دسته قیچی را بگیرید و انگشت شست را روی آن قرار دهید. در هنگام هرس شاخه و برگ، دست چپ و راست باید با هم کار کنند. این روش هنگام هرس درختان خیلی راحت است و هرس به درستی انجام می شود؛ علاوه بر این، قیچی تان کمتر آسیب می بیند.

آیا می توان از قیچی های معمولی به عنوان قیچی باغبانی استفاده کرد؟

درست است که قیچی های معمولی ابزار مناسبی برای این کار نیستند؛ اما می توان از آن ها در مواقع ای که به قیچی باغبانی دسترسی ندارید استفاده کنید. البته این را در نظر داشته باشید که نمی توانید برای کارهای سنگین مانند هرس شاخه های ضخیم و بلند استفاده کنید. اگر قیچی تان تیز باشد می توانید برای مرتب کردن شاخ و برگ های گیاهان آپارتمانی و کوچک استفاده کنید. این کار بهتر از زمانی است که به قیچی دسترسی ندارید و بخواهید با دست خود شاخه و برگ ها را بکنید.

جمع بندی

هنگام انتخاب قیچی مناسب با کار خود مطمئن شوید که اندازه و کارایی مناسب برای کار خود را انتخاب می کنید. اگر قیچی باغبانی را برای هرس نمودن گیاهان کوچک خانه خود می خواهید، قیچی باغبانی های کوچک و اگر برای هرس نمودن درختان و گیاهان باغ خود می خواهید، از قیچی باغبانی های حرفه ای با تیغه های قوی تر استفاده نمایید. فروشگاه ابزار آلات عالمی قیچی باغبانی شارژی و سایر قیچی باغبانی های باکیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *