آموزش کار, مقالات

آموزش ساخت پایه مینی فرز

آموزش ساخت پایه مینی فرز

ساخت پایه مینی فرز

ساخت پایه مینی‌فرز نیاز به تجهیزات مختلفی دارد. این روزها از مینی‌فرز برای سنگ‌تراشی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. برای اینکه انواع سنگ‌ها باید به شکل‌های مختلف بریده شوند نیاز به مینی‌فرز است. اگر بخواهیم سرعت بیشتری برای استفاده از این دستگاه داشته باشیم پایه مینی‌فرز به کمک ما می‌آید. این پایه برای نگهداری و قرارگیری مینی‌فرز مناسب است و ساخت آن کار دشواری نیست. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی درباره ساخت پایه مینی‌فرز در اختیار شما قرار دهیم.

 پایه مینی فرز چیست؟

پایه مینی فرز برای قرار گرفتن این دستگاه روی آن ساخته می‌شود. با داشتن یک پایه مناسب می‌توان از دستگاه مینی فرز به راحتی در مشاغل مختلف استفاده کرد. مینی فرز در صنایع مختلف آهنگری، سنگبری، کاشی و سرامیک استفاده‌های زیادی دارد. از آنجایی که دستگاه مینی فرز با استفاده از یک حرکت سریع می‌تواند منجر به بریدن سنگ‌های مختلف شود، خطراتی را به همراه دارد‌.

 زمانی که یک فرد با این دستگاه کار می‌کند باید بتواند آن را روی یک پایه مناسب قرار دهد. پایه‌های مینی فرز در برندهای مختلفی تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. پایه باعث ثابت نگه داشتن مواد و مصالح نیز در هنگام برش می‌شود. اگر یک پایه استاندارد برای استفاده از مینی فرز تولید شود برش در یک خط و به طور دقیق انجام خواهد شد. از پایه‌ها برای برش‌های مستقیم روی فلز، چوب و یا مواد دیگر استفاده می‌شود.

 ساخت پایه مینی فرز کشویی چگونه است؟

برای ساختن پایه مینی فرز می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در ادامه ساخت پایه برش کشویی و پایه را برایتان شرح می‌دهیم.

ساخت پایه برش کشویی

 برای این کار به یک عدد ورق تخته چند لا به ابعاد 14×21  اینچ و ضخامت 18 میلیمتر نیاز است. یک عدد ورق فلز به ابعاد 14×21  اینچ ودو عدد لوله گالوانیزه به قطر 1 اینچ و طول 8 اینچ نیاز داریم. از دیگر تجهیزات موردنیاز می‌توان از

  • دو عدد لوله گالوانیزه به قطر سه چهارم  اینچ و طول 20 اینچ
  • یک عدد صفحه فلزی به ابعاد 5.25×1.25  اینچ و ضخامت 6 میلیمتر
  • یک عدد نوار فلزی به ابعاد 10×1.25  اینچ و ضخامت 6 میلیمتر
  • نبشی 1 x 1 اینچ به طول 14 اینچ
  • دو عدد نبشی 1.25 اینچی به طول 1.25 اینچ
  • یک عدد صفحه فلزی به ابعاد 8.5×1.75  اینچ به ضخامت 5 میلیمتر

 نام برد. از دیگر لوازم می‌توان به شش عدد بست لوله، پیچ آلن 1 x 3/8 اینچی نیم دنده به طول 100 میلیمتر به همراه مهره، چهار عدد پیچ آلن ¼- اینچی به طول 20 میلیمتر به همراه مهره و دو عدد پیچ آلن 8 میلیمتری به طول 1 اینچ اشاره کرد.

 در مرحله اول باید یک پایه درست کنید. برای این کار باید از ورق تخته چند لای 14×21 اینچی و ورق فلزی استفاده کرد. باید ورق فلزی را با چسب به ورق تخته چند لا چسباند. در مرحله دوم نوبت به چسباندن لوله‌های گالوانیزه می‌رسد. لوله‌های گالوانیزه 1 و ¾ اینچی برای ایجاد حالت کشویی در این پایه به کار می‌روند. برای این کار باید لوله‌های 1 اینچی را با بست‌های لوله روی پایه گام اول بست.  لوله‌های ¾  اینچی باید داخل لوله‌های 1 اینچی فرو روند.

در مرحله سوم باید قسمت‌های فلزی را نصب کرد. برای اینکار باید صفحه فلزی 5.25×1.25، نبشی و نوار فلزی، توسط پیچ و مهره‌های ¼ اینچی به لوله گالوانیزه متصل شوند. صفحه فلزی 8.75×1.75 اینچی با 2 عدد پیچ آلن 8 میلیمتری به نوار  فلزی متصل می‌شوند تا برای نگهداری فرز مناسب باشند. پس از آن باید دستگیره لاستیکی را به انتهای لوله های گالوانیزه متصل کرده و فرز را متصل کنید. این یک دستور برای ساخت پایه مینی فرز بوده که نوع دیگر به شرح زیر است.

ساخت پایه مینی فرز

دیدن کنید: مینی فرز ادون

ساخت پایه مینی فرز چوبی

برای ساخت پایه چوبی نیاز به این تجهیزات است. یک عدد ورق تخته چند لا به ابعاد 13.25×17.5  اینچ و به ضخامت 1 اینچ و دو عدد تخته چند لا به ابعاد 13¼ x 1½ x 1¼ اینچ نیاز داریم. تجهیزات دیگر شامل یک عدد کولیس (عمق سنج) و چهار عدد پیچ می‌شوند. در مرحله اول باید یک ورق تخته چند لا با ابعاد 13.25×17.5×1  اینچ را به عنوان پایه‌ نگهدارنده فرز استفاده کنید. دو بلوک به عنوان نرده به ابعاد 13¼ x 1½ x 1¼  اینچ را ساخته و به پایه پیچ کنید.

در مرحله بعد باید یک تکیه‌گاه 4×2 برای فرز درست کرد. ابتدا قطر دسته فرز را با یک عمق سنج اندازه گرفته سپس از یک اره نواری برای ایجاد برش دایره‌ای استفاده می‌شود. پس از اینکه برش دایره‌ای تمام شد تیغه را کوتاه کرده تا ارتفاع مناسب برای اتصال فرز به تکیه گاه ایجاد شود. در این حالت تکیه‌گاه بالایی را با 4 پیچ به پایه وصل کرده و فرز را به تکیه‌گاه بالایی وصل می‌شود. در انتها یک بلوک روی پایه نصب می‌شود و فرز شما آماده بریدن است.

 نکاتی که هنگام ساخت پایه مینی فرز باید رعایت کنید

برای ساخت پایه مینی‌فرز باید از بهترین تجهیزات استفاده کنید. از دیگر نکات لازم برای ساخت این پایه می‌توان به استفاده وز گونیا برای صحت قائم بودن زوایا اشاره کرد. اگر می‌خواهید پایه مینی‌فرز طول عمر بالایی داشته باشد از تخته‌های مقاوم استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برای استفاده از مینی فرز باید از یک پایه استفاده شود. پایه مینی فرز به شما کمک می‌کند تا بتوانید برش خود را در یک خط مستقیم انجام دهید و نگهداری مینی فرز به راحتی انجام شود. برای ساخت پایه مینی فرز می‌توانید از این مطلب کمک گرفته و با تجهیزات لازم آن را برای خودتان بسازید. عالمی تولز خدمات زیادی در این زمینه ارائه می‌دهد. با ما تماس بگیرید.

دیدن کنید: تبدیل مینی فرز به پروفیل بر ادون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *