آموزش کار, مقالات

علت خرابی باتری دریل شارژی

علت خرابی باتری دریل شارژی چیست

در دنیای امروزی ابزارهای برقی مانند دریل شارژی، به عنوان ابزارهای ضروری شناخته شده اند و به یکی از دارایی های مهم ما تبدیل شده اند و خدمات بی نظری را ارائه می دهند. با این حال، مانند سایر ابزارهای مکانیکی، مشکلات احتمالی برایشان پیش می آید که می تواند عملکردشان را مختل کند. برای نگه داشتن این وسایل ارزشمند باید به آن ها توجه و رسیدگی لازم را کنیم. در این مقاله به علت شارژ نشدن دریل شارژی و سایر مشکلات شارژ آن می پردازیم و به دلایل اصلی وقوع این اتفاقات می پردازیم. علاوه بر آن روش های ضروری تعمیر و نگهداری روزانه را که می تواند به سلامت باتری کمک کند و طول عمر باتری دریل شارژی شما افزایش دهد را بررسی خواهیم کرد. ابتدا می خواهیم به مشکلات و علل دریل های شارژی بپردازیم.

نشانه‌های خراب شدن باتری دریل شارژی

علائم خراب شدن باتری دریل شارژی می تواند به دلایل مختلفی باشد. در ادامه به دلایلی که باعث می شود تا باتری دریل شارژی به درستی کار نکند را بررسی می کنیم.

1.باتری تخلیه شده:

مشکل تخلیه باتری اغلب به دلیل استفاده طولانی مدت و یا شیوه شارژ نامناسب است. با گذشت زمان، باتری ها به طور طبیعی با مرور زمان ظرفیت نگهداری شارژ خود را از دست می دهند و در دیگر همانند روز اول نیستند. عدم شارژ مجدد سریع پس از استفاده از آن می تواند این موضوع را تشدید کند. دلیل دیگر می تواند سن باتری دستگاه باشد. سن باتری نقش مهمی را ایفا می کند؛ زیرا باتری های نسل قدیم سرعت تخلیه شارژ بیشتری نسبت به باتری های نسل جدید دارند.

2.باتری دریل، شارژ نمی شود:

دلیل اینکه باتری دریل شارژی تان شارژ نمی شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. رایج ترین علت آن کثیفی یا خوردگی روی شارژر یا داخل آن است. آلاینده ها و کثیفی های موجود مانع از جریان الکتریسیته می شوند و فرآیند شارژ را مختل می کنند. اطمینان از اینکه دستگاه دریل شارژی شما کاملا تمیز است و اتصال درست و ایمنی دارد، برای حفظ یک سیستم شارژ کارآمد بسیار ضروری است.

3.عمر باتری کوتاه دریل شارژی:

هنگامی که عمر باتری کم می شود، این بدان معناست که خود باتری قدیمی شده است. مواد شیمیایی درون باتری های قابل شارژ در طول زمان دارای تغییراتی هستند که بر توانایی آن ها در نگهداری شارژ باتری تاثیر می گذارد.

مهم ترین عوامل خراب شدن سریع باتری:

  • شارژ بیش از اندازه
  • تخلیه عمیق مکرر
  • قرار گرفتن در معرض دمای بالا

4.کاهش قدرت دریل شارژی:

دریل شارژی یا دریل بی سیم در مقایسه با دریل برقی مزایای بیشتری دارد ولی از نظر قدرتی ممکن است کمی ضعیف تر باشد. کارهای سنگین اغلب به گشتاور و قدرت بیشتری نیاز دارند. این چالشی است که ممکن است دریل های بی سیم با آن مواجه شوند و به مشکل بخورند. این مشکل ممکن است باعث شود افرادی که در حال سوراخ کاری در مدت طولانی هستند خسته شوند؛ به خصوص در هنگام پروژه های طولانی و سخت. همچنین اگر احساس کردید دریل شما در حال از دست دادن قدرتش است، برس های کربنی را که برق را از منبع تغذیه به موتور منتقل می کند را بررسی کنید. علاوه براین، برس های کربنی در استفاده طولانی مدت آسیب می بینند و باید مرتبا تعویض شوند. به همین دلیل برخی از خریداران ترجیح می دهند تا دریل شارژی براشلس نخرند.

5.ظاهر شدن دود از باتری دریل شارژی:

ظاهر شدن دود در هنگام کار با این ابزار شارژی یک زنگ خطر است. این بدان معناست که درون دستگاه دریل یک نقص وجود دارد یا موتور مشکل دارد. هنگامی که با این اتفاق مواجه شدید، فورا برق را قطع نمایید.

عواملی که باعث ایجاد دود در دستگاه شده اند:

  • گرمای بیش از حد
  • اصطلاک بیش از اندازه
  • خطاهای الکتریکی

این مشکل را جدی بگیرید و به جلوگیری از آسیب بیشتر و خطرات احتمالی دیگر توجه کنید.

6.گرمای بیش از حد دریل:

یکی دیگر از مشکلات دریل های شارژی که به باتری و سایر اجزای آن آسیب می زند، تولید گرمای بیش از اندازه درون دستگاه است. این مشکل ممکن است زمانی اتفاق بیوفتد که شما از دریل به درستی استفاده نکنید و فشار زیادی به دستگاه خود وارد کنید تا فرآیند سوراخکاری را انجام دهید. گرمای تولید شده ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت نیز باشد.

عوامل تولید گرمای زیاد دریل:

  • تهویه ناکافی
  • استفاده از مته فرسوده
  • اصطلاک بین قطعات محرک
  • سوراخ نمودن در زاویه نامناسب
  • فشار دادن و استفاده از دریل بیش از ظرفیت طراحی شده

تمامی موارد ذکر شده به نوبه خود به دستگاه و باتری موجود در دریل شارژی آسیب می زنند که مستلزم دوره خنک شدن قطعات داخلی پس از هر چند دقیقه استراحت است. از عوامل دیگر که به افزایش گرما کمک می کند، انجام سوراخکاری با زاویه نامناسب یا استفاده از مته فرسوده و کند است.

7.وجود صدای غیر معمول دریل شارژی:

صداهای غیر عادی مانند ساییدن، تق تق یا صداهای بسیار بلند، نشان دهنده مشکلات اجزای دریل یا موتور است. این صداها اغلب از ساییدگی، پارگی و سست شدن اجزا یا ناهماهنگی به وجود می آیند. نادیده گرفتن صداهای غیرعادی دستگاه دریل می تواند منجر به آسیب بیشتر شده و بر عملکرد کلی دریل تأثیر بگذارد.

باتری دریل شارژی

همچنین بخوانید: بهترین روش های نگهداری و افزایش طول عمر باتری دریل شارژی

نحوه نگهداری و مراقبت از باتری دریل شارژی

موارد فوق مشکلاتی است که ممکن است در استفاده روزانه از دریل شارژی پیش بیاید. کمی تعمیر و نگهداری روزانه می تواند کمک زیادی به حفظ عملکرد و دوام دریل شارژی شما کند. با گنجاندن عادات زیر در روال خود، نه تنها عمر ابزار خود را افزایش می دهید، بلکه مطمئن می شوید که همیشه آماده است تا با دقت و کارایی پروژه بعدی شما را انجام دهد.

به طور منظم روغن کاری کنید:

درست مانند هر وسیله مکانیکی، یک دریل شارژی زمانی که به خوبی روغن کاری شود، نرم‌تر عمل می‌کند. روانکاری منظم قطعات متحرک، به ویژه چاک و چرخ دنده ها، اصطکاک را به حداقل می رساند و سایش و پارگی را کاهش می دهد تا از دود یا جرقه دریل های شارژی جلوگیری شود. یک گریس یا روغن با کیفیت بالا که توسط سازنده توصیه شده است را انتخاب کنید. مقدار کمی را روی اجزای لازم بزنید و مطمئن شوید که دریل بدون گیر کردن کار می کند.

تمیز کردن دریل شارژی بعد از هربار استفاده:

نادیده گرفتن و تمیز نکردن دریل شارژی پس از استفاده، پس از مدت طولانی باعث کاهش کارایی دستگاه می شود؛ اما تمیز کردن سریع بعد از عملیات می تواند تفاوت اساسی ایجاد کند. گرد و غبار، زباله و تراشه های چوب می توانند جمع شوند و در طول زمان بر عملکرد دریل تأثیر بگذارند. هنگامی که سطح دستگاه با آوار پوشانده شود یا برخی از قطعات فرسوده شوند، ممکن است سایش ابزار تشدید شود. برای جلوگیری از این وضعیت، باید از یک برس نرم یا هوای فشرده استفاده کنید تا باقیمانده ها را از چاک، دریچه ها و دیگر گوشه ها و سوراخ ها پاک کنید. این عمل ساده نه تنها عملکرد مطلوب را تضمین می کند بلکه از آسیب احتمالی نیز جلوگیری می کند.

دریل شارژی را در جای خشک نگه داری کنید:

دریل های شارژی رطوبت را دوست ندارند. نگهداری دریل در مکانی خشک، ترجیحاً در یک کیف مخصوص یا یک جعبه ابزار، از آن در برابر اثرات خورنده رطوبت محافظت می کند. رطوبت می تواند منجر به تشکیل زنگ شود و بر عملکرد و ظاهر دریل تأثیر بگذارد. سرمایه گذاری در راه حل مناسب ذخیره سازی، سرمایه گذاری در طول عمر مته شارژی شما است. کیف دریل و مینی فرز تول باکس در فروشگاه ابزارآلات عالمی موجود می باشد. اگر به دنبال آن هستید که از دریل خود در مدت طولانی استفاده نمیایید، ما این کیف را به شما توصیه می کنیم.

مطمئن شوید که دریل شارژی شما در محیطی مناسب نگهداری می شود. نگهداری یک دریل بی سیم در جایی که حرارت به سطوح بسیار بالایی می رسد یا برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، می تواند عمر و عملکرد باتری را کاهش دهد. امروزه در بازار ابزار سازندگان اقدام به تولید ست های دریل شارژی می کنند. از طرف دیگر، اگر کیف یا جعبه ابزار ندارید، می توانید دریل خود را برای نگهداری بهتر روی مکان قفسه کاری آویزان کنید.

به دریل شارژی زمان دهید تا خنک شود:

پس از یک جلسه سوراخکاری یا حفاری طولانی مدت، بسیار مهم است که اجازه دهید دریل شارژی قبل از قرار دادن آن خنک شود. استفاده مداوم باعث تولید گرما می شود و گرمای زیاد ناگهانی دریل می تواند منجر به آسیب اجزای داخلی شود. اجازه دهید ابزار به طور طبیعی خنک شود و به اجزای سازنده زمان دهید تا به دمای ایمن برگردند. این حرکت کوچک می تواند از مشکلات داغ شدن بیش از حد جلوگیری کند و به طور قابل توجهی عمر دریل بی سیم شما را افزایش دهد.

علت خرابی باطری دریل شارژی

همچنین بخوانید: آموزش شارژ باتری خودرو با اینورتر جوشکاری

مراقبت از باتری دریل شارژی:

قلب هر دریل شارژی باتری آن است. برای اطمینان از عملکرد ثابت، این نکات مراقبت از باتری را دنبال کنید:

شارژ مناسب: از شارژ بیش از حد باتری خودداری کنید؛ زیرا می تواند منجر به کاهش عمر باتری شود. پس از شارژ کامل باتری، شارژر را جدا کنید.

در دمای مناسب نگهداری شود: دمای زیاد می تواند بر عملکرد باتری اثر منفی بگذارد. باتری ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا کارایی آن ها حفظ شود.

از شارژر مناسب استفاده کنید: به شارژر ارائه شده توسط سازنده توجه کنید؛ زیرا استفاده از شارژر ناسازگار می تواند به باتری آسیب برساند.

با فعال بودن در رسیدگی به مشکلات رایج دریل های بی سیم و استفاده از روش های ساده تعمیر و نگهداری روزانه، می توانید عمر و کارایی ابزار مورد اعتماد خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید، کمی دقت در حاصل اطمینان از اینکه دریل شارژی شما همیشه آماده است تا عملیات پروژه بعدی شما را با قدرت و دقت انجام دهد، کمک زیادی می کند.

همچنین ببینید: دریل شارژی ویوارکس

باتری ها در دریل ها به چند دلیل ممکن است به سرعت تمام شوند:

سن باتری: باتری ها به طور طبیعی ظرفیت خود را برای نگهداری شارژ در طول زمان از دست می دهند، به خصوص با استفاده مکرر.

مصرف برق: هر چه دریل برق بیشتری مصرف کند، باتری سریع‌تر تمام می شود. کارهای سنگین حفاری شارژ باتری را سریع تر از کارهای سبک تر تخلیه می کند.

دمای هوا: دمای شدید می‌تواند بر عملکرد باتری تأثیر بگذارد و باعث شود باتری سریع‌تر تمام شود.

نوع باتری: انواع مختلف باتری ها دارای سطوح مختلف ظرفیت انرژی و نرخ تخلیه هستند. برای مثال، باتری‌های نیکل-کادمیوم سریع‌تر از باتری‌های لیتیوم-یونی تخلیه می‌شوند.

نگهداری باتری: بی توجهی به نگهداری باتری، مانند عدم نگهداری صحیح آن در صورت عدم استفاده، می تواند به عمر باتری کمتر منجر شود.

علت چشمک زدن شارژر دریل شارژی

هنگامی که از شارژر دریل شارژی استفاده می کنید و شروع به چشمک زدن می کند که در حالت کلی نشانه به مشکل خوردن دستگاه می باشد. دلایل مهمی که شارژر چشمک می زند عبارت است از:

  • خراب شدن شارژر
  • مشکل در پورت شارژر
  • ناپایدار بودن اتصالات مدار برق
سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و سایر مشکلات مربوط به آن را برایتان به طور کامل توضیح دهیم. به طور کلی، نحوه نگهداری و نوع استفاده، همراه با توجه و نگهداری مناسب، می تواند بر طول عمر باتری دریل برقی تأثیر بگذارد. با انجام و رعایت موارد ذکر شده می توانید طول عمر باتری دریل شارژی خود را افزایش دهید. همچنین اگر به دنبال یک باتری مناسب و خوب در برای انواع دریل شارژی از جمله دریل شارژی ادون، دریل شارژی باس و سایر برندهای دریل مانند دریل شارژی آپ اسپریت و دریل شارژی گریتک هستید؛ ما به شما باتری دریل شارژی 12 ولت برند PM-12 Li-ion پیشنهاد می کنیم.

منابع

https://www.fixtectools.com/Troubleshooting-and-Maintenance-Guide-for-Cordless-Drills-id68933897.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *