آشنایی با ابزار, مقالات

اولین ابزارآلات ساخته شده توسط بشر در طول تاریخ

ابزار اولیه بشر

اولین ابزاری که انسان نخستین ساخت چه بود؟

ابزارآلات، مهمترین، ضروری‌ترین و اولین اختراع بشر هستند که قدمتی به درازای تاریخ دارند و عامل موثری در پیشرفت بشر هستند. ابزار‌های اولیه از مواد موجود در طبیعت مثل سنگ و چوب تهیه می‌شدند. ابزار الات اولیه با گذشت زمان تغییر کردند و انسان های نخستین ابزارهای جدید و پیشرفته تری را برای انجام کارها اختراع کردند. به طور کلی انسان‌ها از ابزار دستی برای انجام دادن راحت‌تر کارها استفاده می‌کردند. امروزه شاهد هستید که طیف وسیعی از ابزارها به صورت گسترده در بخش‌های مختلف خانگی، صنعت، هنر و غیره به کار گرفته می‌شوند. از مهمترین عواملی که به رشد و توسعه مشاغل کمک کرد و باعث شد که مشاغل سنتی به صورت موثرتر و ماندگارتر فعالیت کنند، ابزارها بودند. در این مقاله سعی داریم سیر تحول ساخت ابزارها را به ترتیب از ابتدا تا به امروز مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه پیدایش ابزار آلات

تاریخ دقیقی برای پیدایش اولیه ابزارالات اولیه بشر وجود ندارد؛ باستان شناسان با مطالعه بر روی آثار به جامانده دریافتند که اولین ابزارآلات ساخته شده توسط بشر در طول تاریخ به عصر حجر (پارینه سنگی) برمی‌گردد. طبق آثار باقی مانده از آن دوران، انسان‌ها برای بقای خود نیاز به شکار داشتند و آن را به وسیله ابزارهای دست ساز خود انجام می‌دادند. اغلب دست سازه‌های آن دوران از سنگ و چوب ساخته می‌شدند. استفاده از سنگ تا قرن‌ها بعد رواج داشت اما با گذشت زمان نحوه فرم دادن و موارد استفاده از آن تغییراتی را به همراه داشت. از سنگ برای دفاع از خود، شکار کردن و غیره استفاده می‌کردند. به مرور زمان با ساخته شدن ابزارهای جدید، سبک زندگی انسان‌ها نیز تغییر کرد. انسان‌ها در حدود 10000 سال پیش یکجانشین شدند و برای امرار معاش به کشاورزی و دامداری روی آوردند. در ادامه مقاله دوره‌های مختلف پیدایش ابزارها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

ابزار اولیه بشر

همچنین ببینید: دریل شارژی

پیدایش ابزارها در عصر حجر

کهن ‌ترین ابزارآلات اولیه کشف شده دو میلیون ششصد سال قدمت دارد و در منطقه‌ای در کنیای شمالی دیده شده است. ابزارهای دوره عصر حجر همگی از سنگ ساخته شده‌اند. در واقع برای کاربردی‌تر کردن ابزار با تراشیدن سنگ، لبه‌های آن را تیز می‌کردند که برای برش دادن، خراشیدن و خورد کردن مناسب می‌شد. ابزارهای اولیه برای اولین بار در دره‌ای به نام اولدووای واقع در نزدیکی دریاچه ویکتوریا در تانزانیا کشف و به نام همین منطقه نامگذاری شدند. ابزارهای کشف شده در این دوره شامل هسته سنگ، چکش و سنگ‌های تیز است. در حدود 200000 سال پیش در عصر حجر میانه، ساخت ابزارآلات، شکل جدیدتری به خود گرفت. با تراشیدن سنگ‌ها و نصب آن بر روی چوب، نیزه ساخته شد که برای شکار بسیار مناسب بود. از دیگر ابزارآلات اولیه، سوهان بود که برای تراش چوب و پوست استفاده می‌شد و بال‌های سنگی که برای سوراخ کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اولین ابزارهای انسان بیشتر چه بود؟

ابزارهای سنگی و سایر مصنوعات، شواهدی درمورد چگونگی ساختن اشیا تا به امروز، نحوه زندگی اجتماعی، تعامل با محیط اطراف و با یکدیگر و تکامل انسان‌های اولیه در طول زمان را ارائه می‌دهند. در طول 2.6 میلیون سال پیش، هزاران باستان‌شناس و حفار، به مطالعه و بررسی شواهدمربوط به زمان گذشته پرداخته‌اند. این افراد پی بردند که اغلب وسایل و ابزار اولیه از بقایای جمع آوری شده از ساخت و استفاده از ابزارآلات سنگی بوده است؛ زیرا سنگ نسبت به استخوان و ابزارهای چوبی کمتر در معرض تخریب هستند. از آن‌جایی که سنگ‌ها شواهد خوبی برای اثبات حیات با ابزارهای اولیه هستند؛ شواهدی را در مورد مکان و زندگی انسان‌های آن دوره، پراکندگی جغرافیایی و راهکارهای آن‌ها در زنده ماندن و ادامه بقا را ارائه می‌دهد.

اولین ابزارها در عصر حجر اولیه توسط سنگ ساخته شد و ابزار سنگی کمک شایانی به ادامه حیات انسان‌ها نمود. صنعت و فرهنگ الدوایی شامل سنگ چکش، هسته سنگ و ابزارهای سنگی تیز است.

ابزارهای عصر حجر میانه با کمی تغییر موجه شد و سرعت نوآوری در فناوری سنگ تسریع پیدا کرد. در این عصر ابزارها به گونه‌ای بود که شامل تعدادی نقاط بود که می‌توانستند آن‌ها را برروی شفت قرار دهند و برای ساخت نیزه استفاده کنند.

ابزارهای بعدی عصر حجر سرعت فناوری و پیشرفت را افزایش داد.مردم با استفاده از مواد اولیه متنوع مانند عاج، استخوان، شاخ حیوانات، سنگ، تنه و شاخه درختان سطح صنعتگری را افزایش دادند. با این کار قبایل به دنبال هویت فرهنگی متمایز بودند و روش‌های خود را برای ساختن اشیا و ابزارهای دیگر امتحان کردند.

دوره یکجانشینی و پیدایش اولین جوامع

قبل از یکجانشینی انسان‌ها کوچ نشین بودند و برای یافتن مناطقی با آب و هوای بهتر مدام در حال جابجایی بودند. چنین سبک زندگی و مواجه با شرایط سخت به انسان‌ها آموخت که برای امرار معاش به صید و شکار ‌بپردازند. آنها به طور مداوم در حال جمع آوری آذوقه بودند. اما یکجانشینی که بعد از این دوره اتفاق افتاد موجب شد که سرعت ساخت ابزارهای جدید افزایش یابد. در یکجانشینی انسان‌ها برای امرار معاش به کشاورزی و دامپروری روی آوردند. این دوره از تاریخ را نوسنگی یا عصر حجر جدید نامگذاری کردند که مربوط به 10000 سال قبل از میلاد مسیح است.

ابزار اولیه بشر

همچنین ببینید: کارواش شارژی

یکجانشینی باعث پیدایش جوامع اولیه شد و به افزایش جمعیت انسان‌ها بسیار کمک کرد. مسلما برای تهیه غذا که بخشی از آن از طریق کشاورزی بدست می‌آمد نیاز به ابزارهای مخصوص بود. بنابراین تکنولوژی به کار رفته در ساخت ابزارها در همین دوره شروع شد و ابزارهای ساخته شده شکل جدیدتری به خود گرفتند. در این دوره سنگ‌ها به شکل ظریف‌تر و ماهرانه‌تری صیقل داده می‌شدند. ابزارهای ساخته شده در این دوره شامل گوگ، اسکنه، سلت، آدز و تبرهای صیقل خورده بود که در صورت کُند شدن قابلیت تیز کردن داشتند.

اما کشف آتش تحول بزرگی در ساخت ابزارها داشت و از آن به بعد روند ساخت ابزارآلات شکل جدیدتری به خود گرفت. در این دوره استفاده از فلز، بسیار رایج و حتی جانشین سنگ شد. اولین ابزارهایی که بعد از کشف آتش ساخته شد، از فلزات مس و برنز بودند. این اتفاق که در اواخر عصر حجر جدید بود در تمدن بشری تاثیر چشمگیری داشت و باعث شد دوره جدیدی در زندگی انسان‌ها شکل بگیرد.

عصر آهن و ساخت ابزارآلات

 استفاده از فلزات در ساخت ابزارآلات باعث شد زندگی انسان‌ها متحول شود و به همین دلیل به عصر فلز مشهور شد. آشنایی با فلزات باعث شد که افراد به دنبال کشف دیگر فلزات بروند. با کشف طلا شروع به ضرب سکه کردند و فلزاتی مثل مس و برنز نیز برای ساخت ابزارهای جدید استفاده ‌شد. اما مقاومت کم آن‌ها در زمان استفاده به عنوان ابزار، باعث شد که به دنبال فلزات قوی‌تر بروند. استفاده از فلز آهن به 1200 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد که تمدن‌ یونان-رم با روش خود آن را ذوب کرده و ابزار می‌ساختند. از آنجایی که آهن از مقاومت خوبی برخوردار است و در صورت گرما دیدن قابلیت تغییر شکل دارد، استفاده از آن به سرعت رواج پیدا کرد و خیلی زود در مناطق مختلف جهان گسترش یافت.

شمشیر باستانی

همچنین ببینید: اینورتر جوشکاری

 

برای شکل دهی به این فلز نیاز به گرمای شدید بود و منبع تامین گرمای آن سوزاندن زغال سنگ در کوره بود. اما عمده ابزارهای ساخته شده از آهن شامل شمشیر، زره، داس، گاو آهن، نیزه، سکان، کولتر، اسکنه، چرخ کوزه گری و غیره است. ابزارهای آهنی ساخته شده در این دوره نسبت به مس و برنز مقاومت بیشتری نداشتند. اما استفاده از آنها زمانی بیشتر شد که یاد گرفتند آهن را با کربن حرارت دهند و از آن فلز مقاوم‌تری به نام فولاد بسازند. استفاده از فولاد را هیتی‌ها ( از ساکنین قدیم ترکیه امروزی ) آغاز کردند.

قرون وسطی و ساخت ابزارآلات

با وجود اینکه زندگی انسان‌ها در قرون وسطی تغییراتی داشته اما ابزارهای مورد استفاده در این دوره تغییر چندانی نکرد. تقریبا همان ابزارهای قدیمی با همان کارایی در این دوره نیز استفاده ‌شدند. ابزارهایی که برای سنگ تراشی استفاده می‌شد چکش و اسکنه بود و همچنین برای پخش کردن ملات از ماله استفاده می‌شد. برای حرکت دادن گاری‌ از چرخ، و برای بالا کشیدن سنگ‌های بزرگ، قرقره‌های مخصوص به کار می‌گرفتند.

در صنعت نجاری نیز ابزارهایی که استفاده می‌شد تفاوت زیادی با ابزارهای قدیمی‌تر نداشت و حتی پیشرفت خاصی هم نکرده بود. برای بریدن چوب از ابزارآلاتی مثل اره، تیشه و تبر استفاده می‌شد. همچنین شکل دهی و برش چوب‌ها را با استفاده از اسکنه و گوگ انجام می‌دادند. مارپیچ‌ها، ژیملت‌ها و بریس‌ها نیز جهت ایجاد سوراخ به کار گرفته می‌شد. اما متنوع‌ترین ابزارهای تولید شده در قرون وسطی به آهنگران تعلق داشت. سندان، سکویی بود که فلز را روی آن گذاشته و با چکش زدن شکل می‌دادند. برای شعله ور نگه داشتن آتش از دم و برای انتقال آهن از کوره به بیرون نیز از انبر استفاده می‌شد.

قرون وسطی

همچنین ببینید: دریل برقی

تحول ابزارآلات در عصر صنعتی

بعد از قرون وسطی دوره رنسانس شکل گرفت. در این دوره از سبک زندگی انسان‌ها تا نحوه پوشش و استفاده از ابزارها دچار تغییرات زیادی شد. این دوره در واقع مابین قرون وسطی و عصر جدید قرار دارد و به خاطر تغییرات زیادی که رخ داد دارای اهمیت زیادی است. پس از رنسانس، عصر صنعتی شکل گرفت. دلیل این نامگذاری، تبدیل اقتصاد کشاورزی که تا دوره قرون وسطی رواج داشت به اقتصاد صنعتی است که باعث ایجاد تغییراتی شد. در صنعت ابزارهای دستی جای خود را به ماشین آلات بزرگتر دادند. این باعث پیدایش کارخانجات بزرگ شد که با استفاده از ماشین‌ها و ابزارهای قدرتمند محصولات بیشتری تولید و عرضه کردند. انقلاب صنعتی در قرن 18 میلادی اتفاق افتاد و طی چهار مرحله یا چهار دوره ابزارهای پیشرفته‌تر وارد چرخه تولید شد.

دوره اول

در این دوره از نیروی بخار استفاده شد و برای اینکه روند تولید محصول افزایش یابد آن را مکانیزه کردند. چرخ‌های ریسندگی که در این دوره ساخته شد حداقل 8 برابر بیشتر از قبل نخ تولید می‌کرد. با وجود اینکه استفاده از بخار از قدیم مرسوم بود اما در دوره صنعتی نقش پر رنگ تری پیدا کرد. پیشرفت در ساخت ابزارهای بزرگتر و قدرتمندتر باعث افزایش مشاغل جدید شد.

دوره دوم

در قرن 19 میلادی با اختراع برق روند تولید، شکل دیگری به خود گرفت و ابزارآلات و ماشین‌هایی ساخته شد که با برق، کار می‌کردند. نتیجه آن افزایش سرعت در میزان تولید محصولات بود. عملا استفاده از نیروی بخار به دلیل ناکارآمدی کنار گذاشته شد. خطوط تولید و مونتاژ که از دستگاه‌هایی پیچیده تشکیل شده بودند در این دوره ایجاد شدند.

ابزارالات مدرن

همچنین ببینید: دستگاه جوش تفنگی

دوره سوم

در قرن بیستم و دهه هفتاد میلادی، ابزارها در واقع تبدیل به ماشین آلات قدرتمند شده بودند و به صورت وسیع‌تری کار می‌کردند. ماشین آلات در این دوره به وسیله رایانه‌ها قابل برنامه ریزی بودند. بنابراین به دلیل دخالت کمتر انسان ها در روند تولید، میزان خطای انسانی به حداقل رسید.

دوره چهارم

در حال حاضر در دوره چهارم به سر می‌بریم و ابزارها شکل جدیدتری به خود گرفته‌اند. علاوه بر اینکه برخی از آنها با نیروی برق، کار می‌کنند قابلیت اتصال به شبکه اینترنت و برنامه ریزی را نیز پیدا کرده‌اند.

چند نمونه از ابزارهایی که انسان در گذشته ساخته است

فسیل برش استخوان گورخر

رد ابزارهای سنگی برروی استخوان یک گورخر، شبیه به آزمایش‌های قصابی است که ایجاد شده است. دانشمندان ابزارهای آزمایشی از سنگ ساختند و از آن‌ها برای ذبح حیوانات استفاده کردند. شباهت زیادی بین علائمی که از ابزار آن‌ها ایجاد کردند و آثار برروی استخوان‌های فسیل حیوانات وجود داشت. این نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه حداقل 2.6 میلیون سال پیش از ابزارهای سنگی برای شکار استفاده می‌کردند.  

در نهایت انواع جدیدی از ابزارها جایگزین ابزارهای سنگی شدند. برخی از آن‌ها از استخوان، عاج یا شاخ ساخته شدند. در طول 100000 سال گذشته، با افزایش انسان‌های مدرن در سراسر جهان، سرعت تغییرات فن آوری و پیشرفت شتاب گرفت و همین دلیل منجر به تنوع و افزایش ابزارهای امروزی شد.

سوزن‌های استخوانی

ساده ترین و ارزان ترین ابزار ساخت دست بشر که به انسان قدرت پرواز می دهد

بسیاری از مردم هنگامی که سخن از نخستین پرواز بشر به میان می آید تصور می کنند که برادران رایت نخستین کسانی بودند که رویای پرواز داشتند. در صورتی که این تصور اشتباه است و تاریخچه پرواز انسان به سال ها قبل از برادران رایت بازمی گردد.

در واقع از روزی که انسان ها پرواز پرندگان را دیدند به فکر پرواز در آسمان افتادند و حتی این شایعه نیز وجود دارد که ارخطوس که 400 سال قبل از میلاد می زیسته است اولین دستگاه پرنده را که به صورت خودکار تا 200 پرواز می کرد را ساخته است. پس از آن در قرن نهم و یازدهم میلادی نیز نشانه هایی از اولین پرواز انسان با گلایدر توسط عباس بن فرناس (قرن نهم) که به باور بسیاری از افراد نخستین فردی بود که رویای پرواز انسان را محقق کرد و المر (راهب قرن یازدهم) دیده می شود که البته هر دوی آنها در این راه دچار آسیب ها و صدماتی نیز شدند. پس از آن در قرن پانزدهم لئوناردو داوینچی  نقاش، موسیقی دان مهندس و معمار ایتالیایی عصر رنسانس دستگاهی اختراع کرد که دو بال مانند پرندگان داشت و می توانست مسافتی هر چند کوتاه را پرواز کند. داوینچی پس از اختراع این دستگاه سعی داشت اختراع خود را گسترش دهد و شکل پیشرفته تر و قوی تری از دستگاه را بسازد اما مخالفانش مانع او شدند و نتوانست رویای خود را محقق سازد اما توانست عنوان اولین پدر پرواز را در تاریخ به نام خود ثبت کند. پس از آن با کشف گاز هیدروژن در قرن هجدهم میلادی بشر موفق به اختراع بالون هیدروژن شد. با ساخت بالون انسان ها تجربه ای جدید را کسب کردند و توانستند به آسمان نزدیک تر شوند اما این وسیله نیز نمی توانست نیاز آن ها را برطرف کند و مناسب استفاده دائمی نبود زیرا باد روی حرکت بالون ها تاثیر داشت و نمی توانستند کنترلی روی آن داشته باشند بنابراین به فکر ساخت وسیله ای دیگر افتادند. پس از تلاش ها و آزمایشات فراوان بشر سرانجام برادران رایت در قرن نوزدهم توانستند مرحله جدیدی از تجربه پرواز را ثبت کنند و بیش از گذشته به آسمان نزدیک شوند. اختراعات برادران رایت پرواز را که رویایی دست نیافتنی برای بشر بود تبدیل به واقعیت کرد و دریچه ای جدید از تجربه پرواز را به روی انسان ها کرد. پس از ابداع برادران رایت در اوایل قرن بیستم با پیشرفت فناوری موتور و آیرودینامیک صنعت ساخت هواپیما پیشرفت چشمگیری کرد و روز به روز گسترش یافت به طوری که امروزه پرواز با هواپیما امری ساده و امن است و روزانه چندین میلیون نفر از استرالیا تا قطب شمال در سراسر جهان با آرامش خاطر با هواپیما سفر می کنند.

ساده ترین و ارزان ترین ابزار ساخت دست بشر که به انسان قدرت پرواز می دهد

همچنین ببینید: آموزش کامل تعمیر دریل شارژی

تحول ابزارآلات در عصر مدرن

در عصر حاضر برخی ابزارآلات علاوه بر حفظ کارکرد خود مجهزتر شده و حتی در برخی موارد به شکل موثرتری قابل استفاده هستند. به عنوان مثال ابزاری مثل اره، همچنان شکل دستی آن برای انجام برخی کارهای کوچک روزمره وجود دارد و تولید می‌شود. اما در صنعت از اره‌های بزرگی که با نیروی برق، کار می‌کنند و قادرند تنومندترین درختان را در کمترین زمان برش دهند استفاده می‌شود. این نشان دهنده تاثیر تکنولوژی در ساخت ابزارهایی است که در روزگاران قدیم به صورت دستی و برای انجام کارهایی محدود به کار گرفته می‌شد.

در عصر حاضر ابزارهای زیادی تولید می‌شود که شاید مشابه آن در گذشته وجود نداشته است. با تخصصی شدن مشاغل، ابزارها و ماشین آلات مورد نیاز آن نیز تخصصی شده و بر اساس شرایط کار طراحی و تولید می‌شوند. به طوری که هم در منزل و هم در محل کار قابلیت استفاده دارند و بدون آنها قادر به انجام کار نخواهید بود. امروزه انسان‌ها با استفاده از این وسایل ضروری، به راحتی قادر هستند دنیای خود را تغییر دهند.

ابزار الات صنعتیهمچنین ببینید: بهترین مارک دریل شارژی

استفاده از انواع ابزار دستی در خلق آثار هنری نیز تاثیر چشمگیر در رونق آن داشته است. برخی از صنایع دستی که از روزگاران دور طراحی و ساخته می‌شد امروزه با استفاده از ابزارهای امروزی زیباتر و با ظرافت بیشتر خلق می‌شوند. این در کیفیت اثر و زیبایی و ماندگاری آثار تولید شده تاثیر چشمگیری داشته است. همچنین برخی آثار هنری جدید که در همین قرون حاضر ساخته می‌شوند و قدمت زیادی ندارد نیز از همین ابزارهای موجود کمک می‌گیرند. در واقع ابزارها کمک می‌کنند انسان بتواند تخیلات و رویاهای خود را با استفاده از مواد موجود در طبیعت به عرصه ظهور برساند. این امر موجب پیدایش آثاری خاص و ماندگارتر می‌شود. سیر تکامل ابزارها در دوران معاصر بیشتر از گذشته است.

تمامی این اطلاعات با تحقیق از مقالات و گزارشات معتبر انجام گرفته شده است. در ادامه برخی از منابع را برای شما آورده ایم.

اولین ابزاری که انسان نخستین ساخت چه بود کلاس چهارم

اولین ابزار انسان ها در کلاس چهارم چه بود؟ جواب این سوال بسیار ساده است و در مطالعات اجتماعی کلاس چهارم درس 8 گنجانده شده است. اولین ابزاری که انسان نخستین برای خود ساخت از جنس سنگ بود. کارایی سنگ برای انسان‌های نخست بسیار زیاد بوده است. با استفاده از سنگ برای شکار و پیدا کردن غذا استفاده می‌کردند. سپس به ابزاری مانند چوب پی بردند و با استفاده از آن نیزه و وسایل دفاعی ساختند. به مرور زمان به ابزارهای دستی دیگری پی برند مانند استخوان حیوانات و سپس آهن. انسان نخستین از استخوان حیوانات برای کندن زمین و پیدا کردن ریشه گیاهان برای تغذیه استفاده می‌کرد. آن‌ها با استفاده از بستن یک دسته‌ی چوبی به یک سنگ تیز توانستند تبر را درست کنند. سیر تکامل ساخت ابزارهای دفاعی با استفاده از وسایل طبیعی ادامه داشته و تا به امروز به صورت پیشرفته‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. انسان‌های امروزی برخلاف انسان‌های نخستین که ابزارهای ساده و غیر پیچیده‌ای استفاده می‌کردند، از وسایلی مانند لوازم صوتی، تصویری و ماشین آلات استفاده می‌کنند. همچنین از غذای متنوع و بیشتری برخوردارد هستند.

پس در کلاس چهارم اولین ابزاری که انسان نخستین ساخت از سنگ بود. سپس با استفاده از شاخه درختان و استخوان حیوانات دست به ساخت ابزارهای دیگر جهت رفع نیاز خود کرد.

به نظر شما چرا انسانها به ابزارهای مختلف نیاز دارند؟

انسان‌ها به دلایلی مختلفی به ابزارهای گوناگون برای ادامه نسل و بقا نیاز دارند. در ادامه به برخی از دلایل مهمی که این سوال “به نظر شما چرا انسان‌ها به ابزارهای مختلف نیاز دارند؟” پیش آمده است پاسخ خواهیم داد.

قدرت و توانایی فیزیکی برای انجام کار: استفاده از ابزارها به ما این امکان را می دهند تا بتوانیم کارهایی را در روزمره انجام دهیم که در گذشته بدون وجود چنین ابزارهایی دشوار و یا حتی غیر ممکن بود. امروزه با استفاده از ابزارهای پیشرفته دیگر نیازی نیست در انجام امور به خودمان سخت بگیریم.

افزایش کارایی بیشتر برای انجام کار: وجود ابزارها باعث افزایش انجام کارها می شود. همچنین کارها خیلی سریع تر و آسان تر انجام می شود. به عنوان مثال وجود ابزار برقی هایی مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی که در هر خانه ای وجود دارد شستن ظرف ها و لباس ها را بسیار آسان کرده است.

دقت و ظرافت بیشتر در انجام کار: ابزارها به ما در انجام کارها با دقت و ظرافت بیشتر کمک می کنند. وجود چنین ابزارهایی برای دست پیدا کردن به دقت در انجام کارها تقریبا غیرممکن بود. به عنوان مثال وجود ابزارهای مختلف در صنعت جواهرسازی یک شاهکار بی نظیر خلق می کند.

تولید وسایل های جدید: با وجود ابزارها می توانیم وسایل هایی را ایجاد کنیم که در گذشته قادر به انجام این کار نبودیم.

در کل، وجود ابزارهای مختلف در زندگی انسان ها ضروری است و همه انسان ها به آن ها نیاز دارند. این ابزارها به ما این امکان را می دهند تا کارایی و توانایی فیزیکی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم کارهای بیشتری را انجام دهیم. با استفاده از این ابزارها می توان در جهان پیرامون کاوش کرد و چیزهای جدیدی کشف کرد.

منابع:

https://kidzfeed.com/iron-age-tools-and-weapons/

https://humanorigins.si.edu/human-characteristics/tools-food

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *