راهنمای خرید, مقالات

چند نکته خیلی مهم هنگام خرید ابزار برقی

چند نکته خیلی مهم هنگام خرید ابزار برقی

به طور کلی، انواع ابزار برقی ابزارهایی هستند که انسان را در انجام کارهای مکانیکی یاری می کنند. آن ها کیفیت زندگی افراد را بهبود می بخشند، زیرا می توانند راندمان نهایی کار را به طور  چشمگیری افزایش دهند. ما در این مقاله، در رابطه با خرید و سفارش این محصول، اطلاعات گسترده ای به شما عزیزان ارائه می دهیم. پس اگر دوست دارید از این اطلاعات بهره مند شوید، ما را تا پایان همراهی نمایید. برخی از افراد همیشه سعی دارند نظر شخصی خود را در خرید انواع ابزار برقی دخالت دهند. با این حال، توجه به توصیه های زیر هنگام خرید ابزار برقی برای ساخت و ساز و مصارف خانگی بسیار مهم است.

نکات راهنمای خرید ابزارآلات برقی

  1. ابزارهای برقی باکیفیت بخرید که تمام استانداردهای کیفی را رعایت کرده و کیفیت را برای شما تضمین کنند.
  2. ابزارهای برقی برای کار، استفاده در ساز و کارهای گوناگون و همچنین برای تسهیل اعمال روزانه بسیار مهم هستند. بهتر است این محصولات را از فروشندگان معتبر و با اصالت خریداری کنید تا دچار ضرر و زیان های اقتصادی نشوید.
  3. یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید این محصولات باید به آن ها دقت داشته باشید، توجه به ارائه گارانتی محصول از سوی فروشندگان است. بهتر است به خرید ابزارهایی بپردازید که گارانتی فروش دارند. زیرا در صورت بروز مشکل، می توانید کالای خریداری شده را مرجوع کنید.

ابزارهای گوناگونی وجود دارند که شناخت و دسترسی انسان به آن ها ضروری است. در این صفحه ما خوشحالیم که تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم. این اطلاعات می تواند دانش شما را غنی کند و همچنین به شما کمک می کند تا کار خود را آسان تر انجام دهید.

نکات خرید ابزارالات برقی

همچنین بخوانید: ابزار برقی چیست؟ معرفی ابزار آلات برقی

رایج ترین ابزارهای برقی کدامند؟

اگرچه تنوع ابزارهای برقی بسیار گسترده است، اما تعدادی از ابزارهای برقی وجود دارند که محبوبیت بیش تری دارند و افراد آن ها را بیش تر از سایر نمونه ها مورد استفاده قرار می دهند. بیش ترین موارد استفاده از ابزارهای برقی عبارتند از: پیچ گوشتی، دریل، مینی فرز، چکش تخریب و… هر کدام از این تولیدات برای انجام یک عملکرد خاص در خانه یا کارگاه، خریداری می شوند. مدل های صنعتی با ظرفیت تر و قدرتمند تر از نمونه های معمولی هستند و به طور کلی، شرکت ها و کارخانه های صنعتی آن ها را خریداری می کنند.

 با این حال، همه آن ها یک ویژگی مشترک دارند، استفاده از آن ها آسان و بسیار راحت است. امروز ما به شما می گوییم که پرکاربردترین ابزارهای برقی کدامند تا شما بهترین ابزار برقی را از میان صدها نمونه ارائه شده انتخاب کنید. در بخش زیر می‌خواهیم متداول‌ترین ابزارهای برقی را که برای ارگان های مختلف و برای انجام کارهای مختلف ضروری هستند ، همراه با کاربردهای اصلی آن ها توضیح دهیم.

دریل برقی

انواع مختلف دریل برقی برای سوراخ کردن استفاده می شوند. آن ها می توانند ابزاری کاربردی برای منازل باشند، زیرا با استفاده از این محصولات می توان کارهای گوناگونی انجام داد. از جمله، شما می توانید با مصرف این محصولات، به نصب انواع پرده، نصب لامپ های دکوری که امکان دسترسی به آن ها دشوار است و نصب سایر ملزومات منازل بپردازید.

چکش تخریب

چکش های برقی به طور کلی ابزارهایی حرفه ای هستند. عملکرد اصلی آن ها حفاری یا برش دادن پیاده روها، جاده ها یا بلوک های بتنی است. بسته به مشخصات و نوع کاری که قرار است انجام دهید، انواع مختلفی از این تولیدات وجود دارد. چکش تخریب کن، یکی از بهترین نمونه های این ابزار برقی است که این روزها با قیمت های مختلفی در بازار به فروش می رسد.

فرز

از ابزار فرز بیشتر برای تراشکاری و برشکاری استفاده می‌شود، همچنین از آن می‌توان در جهت تیزکردن ابزارهای دیگر نیز استفاده کرد. سنگ فرز به همراه صفحه ای ساب و برش بسیار کاربرد بالایی دارند. صفحات روی آنها نصب می شوند و در مدل های رومیزی، دستی در سایزهای بزرگ و مینی فرز استفاده می شوند. برش انواع فلزات و سنگ و .. و سابیدن آهن به وسیله این دستگاه و صفحات مخصوص امکان پذیر است.

سشوار صنعتی

سشوار صنعتی در واقع ابزاری است که توانایی تولید یک جریان هوایی با سرعت های متفاوت و دمایی معمولا مابین 100 تا 600 درجه سانتیگراد را دارد. این ابزار جایگزین امنی برای اموری میباشد که در گذشته گرمای مورد نیاز را به وسیله شعله مستقیم تامین میکردند. از این ابزار برقی، در کارهای متنوعی نظیر خم کردن لوله‌های پلاستیکی، از بین بردن رنگ روی سطوح، پاک کردن آلودگی از روی سطوح، دودی کردن شیشه‌های اتومبیل، گرم کردن، شرینگ، وکیوم محصولات، سوزاندن رنگ روی فلزات، نرم کردن لوله‌های سخت و سفت، گرم کردن شیشه طلقی برای تبدیل به فرآورده‌های دیگر استفاده می شود.

کارواش

کارواش ها راهی برای صرفه جویی در زمان و مصرف آب هستند.طی سال های اخیر که با خشکسالی مواجه هستیم، کارواش ها می توانند به کاهش مصرف آب به ما کمک کنند. کارواش ها برای شست و شوی خودروهای سبک و سنگین، حیاط خانه، نمای ساختمان و کشتارگاه ها مورد استتفاده قرار می گیرند. دستگاه کارواش با تولید فشار آب زیاد عملیات شست و شو را به خوبی انجام می دهد. کارواش ها دارای تنوع زیادی هستند و با توجه به قدرت، کارایی، نوع موتور و ابعاد دستگاه دسته بندی می شوند.

دریل برقی

همچنین ببینید: معرفی انواع دریل و مزایای هر یک از آنها

این ابزارها تنها برخی از ابزارهای موجود هستند. داشتن حداقل تعداد اندکی از این ابزار و سایر ابزارهایی که ذکر نام آن ها در این مقاله مقدور نیست، برای منازل ضروری است. زیرا آن ها هر کاری را که باید انجام دهیم، برای ما تسهیل می کنند. توصیه می کنیم همیشه یک جعبه ابزار در خانه و ماشین خود داشته باشید.

ابزارهای برقی برای چه مواردی مصرف می شوند؟

اصولا ابزارهای برقی در زمره محصولات مهم خانگی قرار می گیرند و وجود آن ها در اغلب خانه ها و منازل، امری مهم و ضروری قلمداد می شود. این محصولات برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها کارهای مکانیکی را برای انسان آسان می کنند و کیفیت زندگی افراد را به طور چشمگیری بهبود می بخشند.

 ابزارهای برقی در صنعت، ساخت و ساز، در زیبا سازی محوطه باغ های خانوادگی، برای کارهای خانگی مانند پخت و پز، نظافت و اطراف خانه به منظور سوراخ کاری، برش، شکل دادن، سنباده زدن، سنگ زنی، مسیریابی، پرداخت، رنگ آمیزی، حرارت و غیره استفاده می شوند. در ادامه، به بررسی موارد مصرف این محصولات می پردازیم.

سوراخ کردن: شاید برای اغلب شما پیش آمده باشد که هنگام نصب لوستر در منزل خود، نیاز به سوراخ کردن دیوار داشته باشید. باید به شما بگوییم این کار تنها به واسطه انواع ابزارهای برقی انجام پذیر هستند و در صورت فقدان این تولیدات، شما قادر به نصب لوستر در منزل خود نخواهید بود.

برش دادن: یکی از اصلی ترین کارهایی که با استفاده از ابزارهای برقی می توان انجام داد، برش دادن محصولات مختلف، از جمله انواع چوب و فلز است. انجام این کار به صورت دستی، علاوه بر اینکه خطرات زیادی به دنبال دارد، هزینه هایی نهایی را هم به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ابزارهای برقی برای چه مواردی مصرف می شوند؟

دسته بندی انواع ابزار برقی

وقتی نیاز به ایجاد، ساخت، تعمیر یا بازسازی محصولی داریم، باید به ابزارهای برقی روی بیاوریم. آن ها فعالیت های دشوار و طاقت فرسا را در مناطق مختلف تسهیل می کند. اگر این محصولات را داشته باشیم، زندگی ما راحت تر می شود. انواع مختلفی که در بازار وجود دارد عملا ما را مجبور می کند که از هر مدل یکی را داشته باشیم. این ابزارها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که در ادامه مطلب به بررسی آن ها می پردازیم.

ابزارهای ضروری

این ابزارها، شامل محصولاتی هستند که وجود آن ها برای اغلب منازل، کارگاه ها و کارخانه ها امری واجب و ضروری به شمار می آید. ابزارهایی مانند انواع سنگ فرز، دریل و چکش، در دسته این محصولات طبقه بندی می شوند.

ابزارهای نیمه ضروری

ابزارهای نیمه ضروری، کالاهایی هستند که وجود آن ها در برخی از موارد ضروری است و غالبا برای مصارف صنعتی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت فقدان این تولیدات در منازل، مشکل خاصی به وجود نمی آید.

ابزارهای غیر ضروری

نوع سوم، ابزارهایی را شامل می شوند که نه تنها در منازل و برای مصارف خانگی و شخصی، بلکه برای مصارف صنعتی نیز کاربرد چشمگیری ندارند. آن ها را بیش تر در پروژه های بین المللی و برای پیشبرد اهداف تجاری_صنعتی استفاده می کنند.

دسته بندی انواع ابزار صنعتی، به موارد ذکر شده محدود نمی شود. شاخصه ها و پارامترهای زیادی وجود دارند که می توان هریک از این تولیدات را بر طبق آن ها تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال، ابزارها را می توان براساس میزان کارایی عمر مفید آن ها طبقه بندی کرد.

پس از آشنایی با هریک از ابزارهای نامبرده از نظر میزان اهمیت، می توانید بر طبق نیازی که به هر یک از آن ها دارید، به خرید گونه مورد نظر خود از فروشندگان و تولیدکنندگان مربوطه بپردازید.

نکات خرید ابزار برقی

نکات ایمنی هنگام استفاده از ابزارهای برقی

نکات زیادی وجود دارند که افراد باید حین استفاده از انواع ابزار برقی آن ها را رعایت کنند. این کار باعث تضمین سلامت جانی افراد شده و ریسک استفاده از این ابزارها را به حداقل می رساند. در این مطلب، به بیان نکات مختلفی پرداخته ایم که باید قبل از مصرف، حین مصرف و بعد از مصرف ابزارهای برقی آن ها را رعایت کنید.

استفاده از لباس های ایمن

به عنوان توصیه در هنگام استفاده از این ابزارها، داشتن کلاه ایمنی، عینک، دستکش، گوش گیر، کفش ایمنی و غیره الزامی است. قدرت این ابزارها می تواند باعث شود در صورت عدم استفاده صحیح از آن ها، مشکلات زیادی متوجه شما شود. پس بهتر است همیشه با لباس مناسب با محیط کار، کار کنید تا ایمنی شما تضمین شود. همچنین اگر این محصولات را در محیط کار مورد استفاده قرار می دهید، لازم است نسبت به تامین ایمنی کارگران و کارکنان خود احساس مسئولیت داشته باشید. یعنی تمامی ابزارهای ایمنی نامبرده را برای محیط کار آنان فراهم کنید.

رعایت فاصله فیزیکی

هنگام روشن کردن آن ها، باید تا حد امکان فاصله فیزیکی خود را حفظ کنید، زیرا این محصولات دارای قدرت بالایی هستند و ممکن است آسیب هایی را به دست و صورت شما وارد کنند. برخی از افراد برای توجیه عدم رعایت فاصله فیزیکی خود، از کلاه های ایمنی عینک دار استفاده می کنند. اگرچه این کلاه ها می توانند ایمنی نسبی ایجاد کنند، اما وجود آن ها همیشه به معنای تضمین جان شما نیست.

نگهداری آن ها دور از دسترس سایر افراد

نگهداری ابزار برقی در یک مکان مناسب، امری بسیار مهم و ضروری است. هنگامی که ابزارهای برقی در حال استفاده نیستند، بهتر است آن ها را در جایی دور از دسترس سایر افراد، علی الخصوص کودکان قرار دهید.

حفظ پوشش محافظتی بدن

بهتر است به درستی از عناصر حفاظتی و ایمنی صنعتی مانند چکمه، کلاه ایمنی، دستکش و غیره استفاده کنید. در این مورد، عینک ایمنی برای جلوگیری از برخورد مایعات به چشم ها، قرار دادن محافظ شنوایی برای به حداقل رساندن صدای موجود در اطراف، استفاده از دستکش ایمنی برای جلوگیری از آسیب به بافت نرم دست و در نهایت پوشیدن کفش ایمنی برای محافظت از پاها در برابر ابزارهای خطرناک برقی، می توانند بسیار کمک کننده باشند.  

نکات ایمنی هنگام استفاده از ابزارهای برقی

مزایای ابزار برقی

همه ابزارهای الکتریکی علی رغم خطراتی که ممکن است برای افراد به وجود بیاورند، دارای مزایایی هستند که آن ها را به تجهیزاتی مصرفی و محبوب تبدیل کرده است. این مزایا، از محصولی به محصول دیگر متفاوت می باشد. ما در این بخش، به بررسی برخی از بارز ترین مزایای ابزارهای برقی می پردازیم.

  • اصلی ترین مزیت این محصولات، به صرفه جویی در وقت افراد دلالت دارد. با استفاده از این تولیدات، سرعت انجام فرایندهای صنعتی و خانگی افزایش یافته و به همین دلیل، افراد می توانند وقت کمتری برای انجام فعالیت های خود صرف کنند.
  •  آن ها زندگی را بسیار ساده و آسان می کنند. یعنی می توانند راحتی زندگی شهری را تحقق ببخشند.
  • این تولیدات راندمان کار مکانیکی را تا حد زیادی بهبود می بخشند و ایمنی بیشتری را فراهم می کنند.
  • در صورت استفاده از ابزارهای نامبرده، ساخت و سازها در زمان کوتاهی تکمیل می شوند و سرعت روند کارها بسیار بالا می رود.

  • این ابزارالات در مقایسه با ابزارهای دستی، ابزارهای برقی قدرتمندتر و در نتیجه سریعتر هستند. در ضمن، دقت و کارایی از دیگر مزایای بزرگی است که این ابزارها در اختیار ما قرار می دهند.
  • به علاوه، استفاده از آن‌ها نسبت به نمونه‌های دستی بسیار ساده‌تر است و ایمنی بیشتری را ارائه می‌کنند.

ویژگی های ابزارهای برقی

ویژگی های ابزارهای برقی

ویژگی های زیادی برای انواع مختلف ابزارهای برقی ذکر شده است که ما در ادامه قصد پرداختن به این ویژگی ها را داریم:

  • آن ها قدرت زیادی دارند
  • مقاوم هستند
  • اندازه آن ها نسبت به دیگر تولیدات کمی کوچکتر می باشد
  • استفاده از انواع ابزار برقی، می تواند قدرت دست مصرف کنندگان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد
  • این تولیدات برای انجام عملکرد خود به یک منبع برق نیاز دارند
  • هر یک از این تولیدات، دارای وظایف گوناگونی هستند و به صورت مجزا از یکدیگر فعالیت می کنند.
  • استفاده از آن ها بسیار ساده و آسان است
  • قطعاتی که آن ها را به یکدیگر متصل می کنند، قابل تعویض هستند و می توان آن ها را در صورت بروز مشکل، به صورت دقیق تعویض کرد
  • علاوه بر این، تولیدات شرکت های معتبر، عمر مفید بیش تری را نیز به خود اختصاص می دهند و می توانند تا سال ها بدون استهلاک برای شما کار کنند.
سخن پایانی

در نهایت، ویژگی های محصولات نامبرده محدود به این موارد نمی شوند و هر یک از تولیدات، با توجه به هدفی که دارند و موادی که در ساختار آن ها مصرف شده است، می توانند ویژگی ها و مشخصات متفاوتی داشته باشند. البته، برخی از ویژگی ها، مانند ویژگی مقاومت بالا، در تمامی تولیدات برقی مشاهده می شوند. ابزار فروشی عالمی ارائه دهنده انواع ابزار آلات برقی و ابزار آلات شارژی با کیفیت از برندهای معتبر جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *